woensdag 27 februari 2019

Vorderingen

Ik heb het nisje onder de trap maar eens uitgeruimd en schoongemaakt. Er kwamen een hoop oude gebruiksvoorwerpen uit, die we als decoratie kunnen gebruiken.
Het was een karweitje wat ik al een jaar uitstel. Het hokje zat bijna helemaal dicht met spinnenwebben. En er kwam een emmer zand uit. Maar het is inmiddels schoon. En alleen de verfspullen staan er nu in. Ze staan in een doos met bobbeltjes plastic en blijven zo hopelijk vorstvrij.

In de moestuin gaat het ook goed met deze temperaturen. Het hotbed met het plastic blijft lekker warm en vochtig. Er komen allemaal zaailingen tevoorschijn. De vraag is nu, is dit wat ik gezaaid heb, of is het zaad wat spontaan uitgezaaid is in mijn oude kas. De potgrond komt daar namelijk vandaan. Een aantal zaadjes waren best oud, dus grote kans dat ze het niet doen en dat ik tegen kiemen van slazaadjes uit de oude kas aankijk. Er komt in ieder geval iets op. Altijd goed dus.
En als het weer kouder gaat worden of vriezen, hoop ik dat het hotbed zijn werk doet.

De keuken begint nu ook vorm te krijgen. Tegenover het keukenblok komen twee koelkasten. Om de achterkanten weg te werken is er een plaat gemonteerd als muurtje. Zo zit je gelijk wat gezelliger strakjes. Er moet nog veel aan de afwerking gedaan worden. Het duurt dus nog wel even voordat ik kan gaan witten en schoonmaken. Daarna moet er nog een lange schap boven het aanrecht komen. Die wil ik in de lijnolie zetten. Dus zodra deze planken aangeschaft zijn kan ik ze wel alvast in de olie gaan zetten. Plantjes voor op het schap zijn al gekocht. Toch leuk weer een beetje groen in huis.

Begin mei krijgen we weer bezoek uit Nederland. In huis is er niet meer zoveel gelegenheid om slaapplekken te creƫren. Daarom heb ik alle drie de caravans alvast schoongemaakt.
Eentje is echt helemaal ingericht en daar kan iemand lekker op zichzelf zijn. De andere twee zijn eigenlijk alleen om te slapen. Ze moeten nog wel op een ander plekje gezet worden, maar dat kan pas als het parkeerterrein gemaakt is. Dan kunnen we ze ook voorzien van stroom en heel misschien ook wel van wifi. Het is even afwachten of ons plan daarvoor gaat werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten