zaterdag 2 februari 2019

Cadeautje en opruimen

Met het zoeken naar elektra leidingen vond ik deze olielampen. Ze stonden in een nog schoon te maken trapkast. Daar hadden we al wel leuke dingen zien staan zoals het petroleum stelletje, maar niet de lampen en zware verkoperde? pan. Ze stonden op een hoge plank en het viel mij nu op omdat ik omhoog keek op zoek naar leidingen. Verscholen achter een traptrede zag ik iets roods. Na nog eens goed kijken zag ik ook de andere en de pan. Ik vind olielampen leuker dan kaarsen, dus gelijk schoongemaakt en gevuld met olie.

Inmiddels zijn de muren gewit. Dat kostte wel wat geduld. Eerst met een staalborstel alle losse delen eraf halen. Dan gaten opvullen en witten maar. Ja, was dat maar waar. De onderste meter bleef afbladderen. Met een blokkwast kwam ik niet in de groefjes, dus moest het met een gewone verfkwast. Eenmaal de onderste meter klaar kon ik verder met de roller. Dat gaat dan wel supersnel haha.

Omdat alles vol lag met gereedschap, is alles eens uitgezocht en opgeruimd. Bakken vol met boortjes, bitjes en allerlei schroeven. Dat was dus echt wel een keer nodig.

Ik heb ook de elektra uitgezocht. Kijken wat waar zit en welke groep het is. Ook geprobeerd om te bepalen welke groepen door welke buizen lopen. Dit alles ter voorbereiding van het nieuwe elektraplan.

De oude keukenkastjes heb ik inmiddels ook leeggemaakt, zodat we de keuken af kunnen breken. En dan weer opbouwen. Hopelijk gaat het nu allemaal wat sneller. Maar eerst nog even zorgen dat er weer kachelhout in de schuur komt. Het ligt nu nog buiten onder een zeiltje. En het moet nog een keer doorgezaagd worden. Het blijkt toch niet goed te werken met deze lengte, dus vandaar nog zagen.

Afgelopen dagen is er een paar keer sneeuw gevallen, zo mooi...
Wel even sneeuw ruimen in de ochtend, zodat de kruiwagen hout maar binnen kan. Ook in de kippenren een stukje vrij maken, zodat de kippetjes ook naar buiten kunnen. Ze zitten wel veel onder het hok, waar ze een lekker stofbad kunnen nemen. Als ik de sneeuw niet weghaal dan blijven ze een hele dag binnen. Dus vandaar dat ik toch maar wat sneeuw weghaal.
Tot slot nog een paar sneeuw foto's





Geen opmerkingen:

Een reactie posten