vrijdag 28 december 2018

Wespennest

Er is de afgelopen tijd veel gedaan. Het kwam er alleen niet van om het blog bij te werken. De laptop staat namelijk niet meer klaar voor gebruik. We zouden nieuwe tafels krijgen, maar die lieten nog ruim een extra week op zich wachten. Onze oude tafels hadden we al opgeruimd om plaats te maken, dus dat werd kamperen.

Er is ondertussen veel aansluitwerk gedaan in de keuken. En de logeerkamer is nu onze slaapkamer. Een vriendin heeft me geholpen met leeg halen en de houten vloer in de lijnolie te zetten. Daarna konden de spullen uit de slaapkamer erin. Eindelijk heb ik nu een slaapkamer in plaats van een hok om in te slapen. Het hok is nu voorraadkamer. Er staan al twee diepvriezers in en er moet er nog eentje in. Er komt ook een stellingkast om de voorraad in op te bergen.

Vlak voor kerst wilde ik de kachel in de opgeruimde kamer aansteken. Die begon echter gelijk flink te roken. Met een zaklampje kon ik zien dat het klepje in de kachelpijp wel open stond, maar er lag een wespennest in de bocht. Het resultaat was dus een kamer vol met rook. Maar na het verwijderen van het nest uit de schouw en de pijp, deed hij het weer prima. Er kwamen trouwens wel twee emmers vol troep uit.

De kerst is samen met vrienden gevierd. We hebben heel veel lol gehad en lekker zitten snoepen van al het lekkere eten. Echt een kerst om aan terug te denken. Nog wel even contact met Nederland gehad, want met dit soort dagen mis ik mijn familie toch wel.

Na kerst was het even bijkomen en weer verder met opruimen. De komende tijd zal het blog op een laag pitje komen te staan. Er gaat veel gewerkt worden en dan komt het schrijven er niet van.
Daarom wil ik iedereen alvast een goed uiteinde toe wensen en een gelukkig en gezond 2019.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten